Jídlem ke zdraví, kráse i vitalitě

Při vaření maximálně využíváme superpotraviny. Jaký je přínos superpotravin (a jídel z nich připravených) pro vaše zdraví?

1. Prevence srdečních chorob

Jako spolehlivá prevence srdečních chorob slouží konzumace zdravých, lehce stravitelných a málo tučných (a také méně solených) jídel.

  • zdravě a šetrně připravené lehké druhy masa (drůbež, ryby, zvěřina): vše s šetrným pečením s párou a bez používání průmyslových ztužených tuků
  • luštěniny, sója, olivový olej
  • čerstvá , nebo teplá zelenina (světové statistiky uvádí, že nízká konzumace zeleniny a ovoce stojí za 42% srdečních onemocnění)
  • čerstvé saláty

2. Prevence nádorových onemocnění

Karcinomů v dnešním rychlém a uspěchaném světě bohužel přibývá, což je jednak způsobeno stresem a životním prostředím, ale především nesprávnou stravou (obsahující často i vyloženě zdraví poškozující látky).

Proto je velmi důležité (více než kdy dříve) zařadit do svého každodenního jídelníčku šetrně připravená jídla z kvalitních surovin, které obsahují antioxidanty a slouží tak jako spolehlivá prevence nádorových onemocnění:

  • košťálová, nebo listová zelenina (zelí, kapusta, květák, špenát, brokolice, listové saláty)
  • barevná zelenina (červená řepa, rajčata, paprika, mrkev, cibule, hrášek, okurka)
  • luštěniny, ořechy, sója, olivový olej
  • tvaroh a jogurty
  • zdravě a šetrně připravené bílé druhy masa (nízkotučná drůbež a především pak ryby, které bychom měli ideálně konzumovat 2-3 krát týdně): vše s šetrným pečením s párou a bez používání průmyslových ztužených tuků

3. Posílení Vaší imunity

Civilizačními vlivy, zrychlením života a zhoršením životního prostředí na nás denodenně útočí celá řada celá řada "vnějších nepřátel" oslabujících náš organismus. A právě kvůli zvýšené a zrychlené intenzitě pracovní zátěže je třeba myslet (více než kdy dříve) na doplňování vhodných potravin, posilujících náš atakovaný organismus o žádoucí přírodní antioxidanty a vitaminy (A, B, C, E, a K) a minerály (zinek, selen, jód, fosfor, draslík, hořčík a železo):

  • košťálová, nebo listová zelenina (zelí, kapusta, květák, špenát, brokolice, listové saláty)
  • barevná zelenina (červená řepa, rajčata, paprika)
  • luštěniny, obilniny, ořechy, sója, jáhly, pohanka, olivový olej
  • tvaroh a jogurty
  • čaj
  • zdravě a šetrně připravené lehké druhy masa (drůbež, ryby, zvěřina): vše s šetrným pečením s párou a bez používání průmyslových ztužených tuků

Z čeho vaříme

Přehled superpotravin s vysvětlením jejich vlastností a možností přejít přímo na on-line nabdídku Přehled superpotravin

 

4. Přínos pro vaši krásu a vitalitu

Prevence stárnutí kůže

Tak jako nás přirozeně zajímá ochrana našeho zdraví před negativními civilizačními vlivy, tak nás správný jídelníček (a jeho složení) zajímá také ve vztahu k udržení mladistvého vzhledu a ochrany před stárnutím pokožky a pleti a také jako prevence dnes velmi rozšířené celulitidy.

I v tomto případě je možné správnou stravou pomoci nejen našemu zdraví, ale i kráse, a to zejména zařazováním vhodných potravin do našeho jídelníčku, bohatých na žádoucí přírodní antioxidanty, vitaminy (A, B, C, E, a F) a minerály. Ty pomáhají nejen naší pokožce a pleti, ale řada z nich podporuje i správný a zdravý růst vlasů a nehtů:

  • z masa především zdravě a šetrně připravené ryby, které bychom měli ideálně konzumovat 2-3 krát týdně: připravené s šetrným pečením s párou a bez používání průmyslových ztužených tuků
  • barevná zelenina (červená řepa, rajčata, paprika, dýně, kukuřice, mrkev, okurka)
  • košťálová, nebo listová zelenina (zelí, kapusta, květák, špenát, brokolice, listové saláty)
  • luštěniny, obilniny, ořechy, sója, jáhly, pohanka, olivový olej
  • tvaroh a jogurty
  • čaj

Jídlem proti únavě

Na únavu našeho těla má v dnešním rychlém a uspěchaném světě vliv nejen stres a intenzívnější pracovní zátěž, ale především nesprávná strava (obsahující často i vyloženě zdraví poškozující látky, které zatěžují organismus a způsobují stavy únavy).

Proto je dnes třeba myslet (více než kdy dříve) na správnou skladbu naší stravy, která nejenom potlačí stavy únavy, ale navíc nám i dodá potřebnou vitalitu a energii: tj. především na pestrý jídelníček z kvalitně připravených a lehce stravitelných a nízkotučných jídel:

  • zdravě a šetrně připravené lehké druhy masa (drůbež, ryby, zvěřina): vše s šetrným pečením s párou a bez používání průmyslových ztužených tuků
  • luštěniny, ořechy, sója, olivový olej
  • čerstvá , nebo teplá zelenina
  • čerstvé saláty

 

Přijďte do Vitalité Zdravého Restaurantu!

Lidická 26 - GAUTE Centrum:
fotogalerie zde

Nové sady 25 - TITANIUM: centrum:
fotogalerie zde

zákaznická linka:

+420 734 468 500

Jak se k nám dostat? Aktuální menu